Redőny motor segédlet (AM35S, AM35R)
Redőny motor
1. Termékjellemzők és felhasználás
2. Konstrukció és funkciók
3. Telepítési instrukciók
3.1 Tudnivalók telepítés előtt
4. Ellenőrzés
4.2. AMS sorozat (standard típus) beállítása
4.3. AMM sorozat (kézi/manuális típus) beállítása
5. Egyéb figyelmeztetések és megjegyzések
6. Hibák és megoldások
Távirányító
7. A távkapcsoló nyomógombjai
8. Első távkapcsoló (adó) beprogramozása
9. Az összes adó törlése
10. Forgásirány váltás
11. További adók betanítása
12. Gombnyomásos és normál üzem közötti váltás
13. 5 csatornás időzítős távirányító beállítások:
Redőny motor
1. Termék jellemzők és felhasználás
Csőmotorjaink meghajtását alkalmazzuk redőnyökben, napellenzőkben, garázskapukban és számos más alkalmazásban. Termékeink működése minimális zajkibocsátással jár, kompakt méretének köszönhetően könnyű elrejteni és telepítése egyszerű. Élettartalmának megóvása érdekében a motor rendelkezik egy a belsejében elhelyezett túlmelegedés-érzékelővel. Ez automatikusan megállítja a motort, amennyiben túl hosszú ideig használtuk és emiatt hőmérséklete nagyon megemelkedett. A motor csak lehűlése után tér vissza a normál működéshez.
2. Konstrukció és funkciók
2.1 Konstrukció
2.2 A motortípusok jelölései
AM 45 S-20
AM: csőmotor
45: csőátmérő (mm)
S: típusok: S=standard M=kézi (manuális) E=elektromos
20: névleges nyomaték (Nm)
2.3 Paraméterek (pl.: AM35S-13)
- Motor átmérő (mm): 35
- Fordulat-szám (rpm): 14
- Forgató nyomaték (Nm): 13
- Feszültség igény (V): 230
- Frekvencia (Hz): 50
- Teljesítmény (W): 121
- Áram felvétel (A): 0,53
- Működési idő MAX! (perc): 4
- Motor tömítettsége (IP): IP44
- Maximum ford. szám (turnus): 30
2.4 Élettartam
Működési ciklusok száma több mint 8500 működés (egy le-vagy felengedés egy alkalommal)
2.5 Üzemi zajkibocsátás
AM35 sorozat <45dB
AM45 sorozat <55dB
3. Telepítési instrukciók
3.1 Tudnivalók telepítés előtt
- A motort csak szakember szerelheti fel
- Válassza ki a megfelelő koronát és meghajtó adaptert telepítés előtt. Ne használjon kalapácsot a motor csőbe helyezésekor!
- Ne mossa le a motort vízzel!
- A helyes hézag a meghajtó adapter külső éle és a cső belső átmérője között nem lehet több, mint 1 mm.
- A cső, adapter és köztag egyaránt 4 dv 5x20-as süllyesztett fejű önzáró csavarral rögzíthető (az AM59-es sorozathoz) sugárirányban, a csavarok az adapternek és a köztagnak tengelyirányban a középen helyezkednek el.
- A cső és a meghajtóadapter egyaránt 4db 4x10-es süllyesztett önzáró csavarral rögzíthető. A sérülés elkerülése érdekében a csavar hegye nem érhet a korona belső felületéhez.
- A csatlakozó elem a cső ls a lemezek között nem lehet túl hosszú, hogy a feltolásgátló funkciót biztosítsuk.
- A telepítés során a motor és a cső tengelyének párhuzamosnak kell lennie, és az ajtónak, ablaknak a motor tengelyére merőlegesnek kell lennie.
- Biztonságtechnikai okokból a zöld/sárga vezetéket csatlakoztatni kell a védőföldhöz a motor használata előtt.
- Amikor a szerkezet és a cső már rögzítve van, szükség lehet arra, hogy fúrjunk a motor közelében. Ebben az esetben dolgozzunk körültekintően,a fúró nem sértheti meg a motor felületét (javasolt, hogy a fúrószár tokmányon kívüli hossza ne haladja meg a 15 mm-t), popszegecsek használata javasolt. Amennyiben csavart használunk, a csavar hegye és a motor burkolata között a legkisebb távolság minimum 5 mm legyen, ellenkezőesetben a motor sérülhet.
- Felszerelés előtt győződjünk meg arról, hogy minden elem megfelelően rögzítve van, a sínek kellően simák és nincsen semmilyen akadály amely mechanikai problémát okozhatna.
- Ellenőrizzük hogy a motor emelő ereje megfelel-e az aktuális súlyhoz. Válasszunk megfelelő vagy valamivel nagyobb erejű motort.
- A felszerelési hely kiválasztásakor a motor a nyílászáró bal és jobb oldalára egyaránt felszerelhető az aktuális helyzetnek megfelelően.
3.2 Telepítési sorrend
- lépés: Szereljük a meghajtó adaptert a motorra, majd mérjük meg a távolságot az adapter és a korona között. Tegyük be ezt a csőbe.
- lépés: Mérjük le a fúrás helyét, majd csavarozzuk a meghajtó adaptert a csőbe, majd vegyük ki a motort.
- lépés: Tegyük be a köztagot a csőbe és mérjük le a fúrás helyét (kb. 1 cm), majd csavarozzuk a köztagot a csőbe.
- lépés: Rakjuk fel a lamellákat/ernyőt a csőre és tekerjük fel.
- lépés: Szereljük a motor rögzítőt és a köztag rögzítőt az oldalfalra.
- lépés: Helyezzük be a csőbe a motort a koronával.
- lépés: Illesszük a végleges helyére, a köztagot a vég-rögzítőbe, a motort a nagy rögzítőbe.
3.3 Vezetékek bekötése
Ha a kék és barna vezetékekre kapcsoljuk a feszültséget a motor az óramutató járásával egyező irányba fog forogni. Ha a kék és fekete vezetékekre kapcsoljuk a
feszültséget a motor az óramutató járásával ellenkező irányba fog forogni. A zöld/sárga vezeték a védőföld. Megjegyzés: Amennyiben a forgásirányt meg szeretnénk változtatni, ennek módját megtaláljuk a (4) Ellenőrzés pontban.
4. Ellenőrzés
4.1. Beállítás
- Legelső lépésként vegyük kézbe a motort. Feszültséget kapcsolunk a motorra, hogy a működést előzetesen ellenőrizzük. Ha nyomógomb, kapcsoló megnyomásával vagy távirányító segítségével a feszültséget rákapcsoljuk a kék vezetékre és a feketére (vagy barnára), a meghajtó adapter forogni kezd az óramutató járásának megfelelően (vagy ellenkező irányba).
- Ezzel egyidőben a koronát is forgassuk a forgás irányába, amíg a motor meg nem áll. Majd forgassuk kicsit vissza a koronát, hogy a motor ismét elinduljon.
- Ismételjük meg ezt még egyszer amíg a motor megáll, és ezzel a forgási irányt beállítottuk.
- Cseréljük fel a vezetékeket, hogy megváltoztassuk a forgási irányt.
- Ha egy jel már van a korona külsején, ennek segítségével megszámolhatjuk a körülfordulások számát a két végállás között. (a gyári beállítás 5 teljes körülfordulás)
- Ha a végállás kapcsoló megállította a motort, a koronát nem szabad tovább forgatni abba az irányba, mert ez a motor belső részének sérülését okozhatja.
- A motor körülfordulásainak számát meg kell változtatni, a motoron található jelek (+/-) és színek segítenek bennünket ebben.
- Telepítés előtt megközelítőleg beállíthatjuk a körülfordulások számát, de ez legyen kevesebb, mint amennyi várhatóan szükséges lesz.
- Az egyik irány végállását ezzel lezártuk, a továbbiakban a másik irányét fogjuk állítani. Ez az irány legyen majd a telepítés során az első mozgatás iránya.
4.2. AMS sorozat (standard típus) beállítása
- A motor kívánt forgásirányát tekintve amennyiben ez az irány az óramutató járásával megegyező a piros beállítócsavart kell használni, az óramutató járásával ellentétes irányba történő mozgatás során pedig a fehéret.
- A működési utat a "+" jel irányába növelhetjük, a "-" jel irányába csökkenthetjük.
- Megjegyzés: A beállítási irány eltérő lehet attól függően, hogy a motort jobb vagy bal oldalról szereltük be, legyünk erre tekintettel a beállítás során.
4.3. AMM sorozat (kézi/manuális típus) beállítása
- A motor kívánt forgásirányát tekintve amennyiben ez az irány az óramutató járásával megegyező a piros beállítócsavart kell használni, ellenkező esetben pedig a feketét.
- A működési utat a "+" jel irányába növelhetjük, a "-" jel irányába csökkenthetjük.
- Megjegyzés: A beállítási irány eltérő lehet attól függően, hogy a motort jobb vagy bal oldalról szereltük be, legyünk erre tekintettel a beállítás során.
5. Egyéb figyelmeztetések és megjegyzések
- A motor nem tárolható erősen savas, alkáli, szennyező, korrodáló anyagok környezetében.
- Nem használható a motor nedves, nyirkos közegben.
- Ne indítsuk a motort indokolatlanul gyakran és ne terheljük túl, mert ez csökkenti élettartamát.
- Ne forgassuk a beállító szervet valamint a hajtást üzemen kívül.
- Amennyiben a manuális funkcióval rendelkező "A" típusú motorokat feszültségmentes üzemben kézzel működtetni akarjuk, nem felejtsük el a telepítővel a kézi hajtás szerkezeteit felszereltetni. Ne felejtkezzünk el arról sem hogy kézi hajtást csak feszültségmentes állapotban végezhetünk.
- A motor típusszámát és adatlapját meg kell őrizni.
6. Hibák és megoldások
- Hiba: A le gombot megnyomva a motor felfelé indul el a le irány helyett. Lehetséges ok: A vezetékek fordítva vannak bekötve.
- Megoldás: A fekete és barna vezetéket fel kell cserélni egymással.
- Hiba: A feszültség rákapcsolása után csak az egyik irányba forog a meghajtó adapter. Lehetséges ok: A másik irány végálláskapcsolója kikapcsolt
- Megoldás: Forgassuk el távolabb a koronát a meghajtó adaptertől.
- Hiba: Amikor a feszültséget rákapcsoljuk, a motor nem működik vagy lassan indul. Lehetséges ok: Alacsony feszültség, kontakthiba, túlterhelés, hibás felszerelés, bekötés.
- Megoldás: Ellenőrizzük a felszerelést, bekötést, motor kiválasztás, szükség esetén cseréljük ki a motort.
- Hiba: A működő motor hirtelen megáll. Lehetséges ok: A motor tovább működött a megengedett üzemi időnél (4 perc).
- Megoldás: Miután a motor kihűlt ismét használható lesz (kb 20 perc).
- Hiba: A motor megáll és nem lehet beállítással növelni az útján. Lehetséges ok: A végállás ki lett tekerve a maximumra.
- Megoldás: A motort ki kell venni a csőből és a koronát ellentétes irányba el kell forgatni néhányszor (amennyire szükséges), ezután a csőbe visszahelyezve beállítható lesz a végállás.
- Hiba: Rendellenes hang hallható az árnyékoló működtetése során. Lehetséges ok: A cső túl hosszú, a szerkezet szorul a rögzítőhöz.
- Megoldás: Ha a köztag flexibilis lehet egy kicsit vágni a cső hosszából, csökkentve ezzel a szorosságot.
Távirányító
Egycsatornás távirányító
5 csatornás távirányító időzítővel
7. A távkapcsoló nyomógombjai:
Az elején fentről lefelé haladva:
- CSATORNA VÁLASZTÓ (csak az 5 csatornás változaton van, itt a csatorna kiválasztására szolgál)
- FEL
- STOP
- LE
A hátulján az elemtartónál elrejtve (csak az elemtartó fedelének levétele után férhetünk hozzá):
- TANÍT
- Beállítás gomb (csak DC2705 esetén)
- Idő beállító gomb (csak DC2705 esetén)
8. Első távkapcsoló (adó) beprogramozása:
Erre akkor van szükség ha még nincs adó betanítva a motorhoz.
A programozásba belépni ilyen esetben közvetlenül a hálózati felszültség rákapcsolását követően van lehetőség (a felkapcsolást követő 5mp-en belül).
- hálózati feszültséget rákapcsolni (válasz: hosszú sípolás)
- TANÍT
- TANÍT
- LE vagy FEL gomb (válasz: 7 sípolás)
9. Az összes adó törlése:
Egyenként nem lehetséges az adókat törölni, csak mindet egyszerre!
A törlés bármelyik betanított adóval elvégezhető.
- TANÍT
- STOP
- TANÍT (válasz: 4 sípolás)
Amennyiben véletlenül -vagy szándékosan- az összes adót töröltük, a következő adót az "8. Első távkapcsoló (adó) beprogramozása:" pontban ismertetett módon taníthatjuk be.
10. Forgásirány váltás:
- Kismegszakító le, majd fel (áramtalanítás)
- TANÍT
- TANÍT (válasz: 7 sípolás)
- LE vagy FEL gomb
11. További adók betanítása:
Legalább egy darab működőképes, már betanított adóra lesz szükségünk (ismert adó).
Maximum 10 db adó tanítható be. További adók betanítása esetén a korábban betanítottak törlődnek.
- ismert adón: TANÍT
- ismert adón: TANÍT
- új adón: TANÍT (válasz: 5 sípolás)
12. Gombnyomásos és normál üzem közötti váltás:
Normál üzemben (gyárilag ez az alaphelyzet) a motor a FEL vagy LE gomb megnyomására elindul és a végállás eléréséig működik.
A gombnyomásos üzem esetén a 3 mp-nél rövidebb nyomásra csak keveset mozdul,folyamatosan csak a 3 mp-nél hosszabb nyomásra indul el.
A funkció használható például a telepítés során a végállások beállításakor, vagy később biztonsági okból a véletlen elindítás lehetőségének csökkentésére.
- TANÍT
- FEL
- TANÍT (válasz: 3 sípolás)
13. 5 csatornás időzítős távirányító beállítások:
-Csatorna választása: A "Le gomb" alatt található P1-, P1+ (jobbra, balra nyilak) segítségével választhatjuk ki a kívánt csatorna számát.
Miután kiválasztottuk a csatornát, nyomjuk meg a P1+ gombot (jobbra nyíl) 3 másodpercig, amennyiben a kiválasztott csatorna száma villog akkor az időzítés, véletlenszerű időzítés beállítása érvénytelen, amennyiben nem villog abban az esetben az időzítés, véletlenszerű időzítés beállítása érvényes.
-Módok közötti váltás: A távirányító hátulján található "M" (tanít gomb) segítségével választhatunk az üzemmódok között.
- Kézi üzemmód: távirányítás, időzítés funkció nélkül
- Automata üzemmód (időzítő): távirányítás, időzítő funkcióval kiegészítve
- Véletlenszerű üzemmód: távirányítás, időzítő funkcióval kiegészítve, 15 percenként véletlenszerű mozgatással
-Idő beállítása (csak kézi üzemmódban végezhető el): Minden beállítást a gomb nyomástól számított 60 másodpercen belül el kell végezni, különben automatikusan megszakad a beállítási folyamat.
- A "M" Tanít gomb segítségével állítsuk a távirányítót kézi (MAN) üzemmódba.
- 3 mp-ig tartsuk nyomva az "Idő beállítás gombot", az "Óra" villogni fog
- A "Fel" illetve a "Le" gombok segítségével állítsuk be az órát
- Nyomjuk meg a P1+ gombot (jobbra nyíl), a "Perc" villogni fog
- A "Fel" illetve a "Le" gombok segítségével állítsuk be az percet
- Nyomjuk meg a P1+ gombot (jobbra nyíl), a "Napok" villogni fog
- A "Fel" illetve a "Le" gombok segítségével állítsuk be a napot
- Nyomjuk hosszan (3 mp-ig) az "Idő beállítás gombot", majd az "Óra" és "Perc" egyszerre fog villogni
- A "Idő beállítás gomb" ismételt megnyomása után az óra beállítások el lesznek mentve (a másodperc nulláról fog indulni a gomb megnyomásakor pl. 10 óra 30 perc 00 másodperc).
-Időzítés beállítása és ellenőrzése:
Amennyiben az időzítés beállítása során "_ _ : _ _" látjuk, azt jelenti, hogy az adott csatornára nincs "Fel" vagy "Le" időzített parancs beállítva.
Minden beállítást a gomb nyomástól számított 60 másodpercen belül el kell végezni, különben automatikusan megszakad a beállítási folyamat.
A "Fel", "Le" időzített parancsok között 32 percnél több időnek kell eltelnie! Amennyiben ez az idő kevesebb, mint 32 perc abban ez esetben "Ero1" hibaüzenet fog megjelenni és előröl kell kezdeni a beállítást. (pl. nem lehet "Fel" 06:30, "Le" 07:00 beállítani, legfeljebb 07:03)
Időzítés beállítása során a P1-/P1+ gombok segítségével állíthatjuk be a percet/órát.
Időzítés beállítása során a "M" (Tanít) gomb segítségével állíthatjuk be a "Fel" vagy "Le" parancsok idejét.
Az időzítés beállítása vagy megtekintése során a "Stop" gomb segítségével léphetünk ki a beállításokból.
A beállítás befejezésekor a képernyő elsötétítésével jelzi hogy a beállítás el lett mentve.
Nyomjuk meg az "M" (tanít) gombot, hogy kiválaszthassuk az időzített, véletlenszerű üzemmódot.
Tartsuk nyomva 3 mp-ig a "Idő beállítás gombot", hogy elindítsuk az időzítés beállítását, a "Fel", "Le" gombokkal leellenőrízthetjük, hogy mi lett beállítva minden eggyes napra.
Nyomjuk le az "Idő beállítás gombot" az "Óra" villogni fog, ilyenkor állíthatjuk be a "Fel" parancs időzítés "Óráját". (A "Fel", "Le" gombok segítségével állíthatjuk be)
Nyomjuk meg a P1+ (jobbra nyíl) gombot, a "Perc" villogni fog, ilyenkor állíthatjuk be a "Fel" parancs időzítés "Percét". (A "Fel", "Le" gombok segítségével állíthatjuk be)
Nyomjuk meg az "M" (tanít) gombot, ezzel a "Fel" parancsot beállítottuk, most a "Le" parancsot fogjuk beállítani.
A "M" (tanít) gomb megnyomása után villog az "Óra" állítsuk be a "Le" parancs "Órájának" az idejét. (A "Fel", "Le" gombok segítségével állíthatjuk be)
Nyomjuk meg a P1+ (jobbra nyíl) gombot, a "Perc" villogni fog, ilyenkor állíthatjuk be a "Le" parancs időzítés "Percét". (A "Fel", "Le" gombok segítségével állíthatjuk be)
Nyomjuk meg az "Idő beállítás gombot", ezzel a "Le" parancsot beállítottuk.
Az "Idő beállítás gomb" megnyomása után a "Mo" (Hétfő) "Fel" parancs "Órájára" fog ugrani, ekkor az "Óra" villogni fog.
Miután beállítottuk a hét minden napjára a "Fel", "Le" parancsokat, nyomjuk meg a "Idő beállítás gombot" 3 mp-ig, az "Óra", "Perc" villogni fog, ezután az időzítések mentésre kerülnek és automatikusan kilép a beállításokból.